Καθημερινή άσκηση αναπνοής και συγκέντρωσης
- Αυτοβελτίωση, Μαθήματα ζωής, Πνευματικότητα, Φιλοσοφία

Καθημερινή άσκηση αναπνοής και συγκέντρωσης

Εισαγωγή

Έχοντας ως γνώμονα και πρώτη προτεραιότητα καθημερινά τον αγώνα συνειδητότητας και πνευματικής αφύπνισης, είναι πολύ σημαντικό να βρίσκουμε καθημερινά χρόνο για να κάνουμε στοχευμένες ασκήσεις αναπνοής και συγκέντρωσης.

Άσκηση αναπνοής

Όλα ξεκινούν από την αναπνοή. Το οξυγόνο εισέρχεται στον οργανισμό με την εισπνοή και αφού διασχίσει το ανώτερο και κατώτερο αναπνευστικό, περνάει στην κυκλοφορία του αίματος και οδηγείται στην καρδιά από όπου και διαχέεται στον υπόλοιπο οργανισμό και χρησιμοποιείται για την οξυγόνωση όλων των ιστών και κυττάρων. Όταν η διαχείριση της αναπνοής δεν γίνεται σωστά και όταν μας καταβάλλουν στρεσογόνες καταστάσεις η αναπνοή μας γίνεται κοφτή, σύντομη και ως αποτέλεσμα έχουμε χρόνια σύσφιξη μυικών ομάδων αφενός οι οποίες οδηγούν σε χρόνιες μυοσκελετικές παθήσεις και αύξηση του άγχους αφετέρου με αποτέλεσμα την σταδιακή αποδόμηση του ανοσοποιητικού μας συστήματος και την πρόωρη γήρανση του βιολογικού μας υλικού.

Στόχος της άσκησης αναπνοής είναι η επαναφορά των ρυθμών αναπνοής σε λογικά και υγιή επίπεδα. Η επιβράδυνση της αναπνοής και η αποκατάσταση της εσωτερικής ηρεμίας συνειδητά είναι ο μόνος τρόπος να αντισταθούμε στα μύρια προβλήματα και έννοιες που μαστίζουν την καθημερινότητά μας. Η αποκατάσταση της αναπνοής και της εσωτερικής μας ηρεμίας εξοβελίζουν το άγχος, μειώνονται τα επίπεδα κορτιζόλης, αδρεναλίνης και άλλων ορμονών που παράγονται με το στρες και καθοδηγούν την καρδιά στο να αποκαταστήσει και αυτή τη λειτουργία της ανταποκρινόμενοι στο συνειδητό ερέθισμα που της δίνουμε δια της αναπνοής για ήρεμη και φυσιολογική λειτουργία. Η καρδιά με τη σειρά της, όταν επέλθει αυτή η ισορροπία στην καρδιακή λειτουργία, στέλνει, δια της αποκατασταθείσας κανονικοποιημένης ροής αίματος, μήνυμα στο κεντρικό νευρικό σύστημα ότι μπορεί να εισέλθει σε κατάσταση μιας πιο ισορροπημένης λειτουργίας, με άμεσο αντίκτυπο σε όλα τα συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού.

Για να επιτύχουμε την ιδανική αναπνοή, καλό είναι να στοχεύσουμε σε διάρκεια 10 δευτερολέπτων για κάθε πλήρη κύκλο αναπνοής (εισπνοή + εκπνοή) εφαρμόζοντας τον κανόνα 3-6-1 (δηλαδή 3 δευτερόλεπτα εισπνή, 6 δευτερόλεπτα εκπνοή και 1 δευτερόλεπτο αδρανής χρόνος).

Μια λεπτομερής παρουσίαση των οφελών της καθημερινής άσκησης αναπνοής και μια σχετική καθοδηγούμενη άσκηση παρουσιάζονται στο ακόλουθο χρήσιμο video.

Άσκηση συγκέντρωσης

Είναι πολύ εύκολο να διασπαστεί κανείς σήμερα, να διασκεδάσει την προσοχή του σε χίλια κομμάτια και τελικά να μην καταφέρει να εστιάσει σε τίποτα. Πολύ συχνά μας συμβαίνει να καταπιανόμαστε με πολλά πράγματα και τελικά να μην δημιουργούμε και να μην ολοκληρώνουμε κανένα. Όσο περισσότερες οι ταυτόχρονες έννοιες στο Νου μας, τόσο πιο περιορισμένη η δημιουργική μας ικανότητα και τόσο μεγαλύτερο θα είναι το άμεσο και έμμεσο (χρόνιο) στρες. Επικεντρωνόμενοι στο Τώρα και εστιάζοντας την προσοχή μας σε ένα πράγμα κάθε φορά προσφέρουμε στον εαυτό μας μέγιστο ευεργέτημα. Πνευματική αφύπνιση χωρίς καθημερινή εκπαίδευση του Νου στην συγκέντρωση δύσκολα μπορεί να επιτευχθεί.

Ένωση με τη Φύση

Το να ασκούμαστε καθημερινά στην αναπνοή όντες ξεκομμένοι από το υλικό και ενεργειακό πεδίο στο οποίο διαβιούμε είναι μια άστοχη προσπάθεια. Είναι σημαντικό να βρίσκουμε καθημερινά το χρόνο να περάσουμε λίγα έστω λεπτά σε ένα σημείο κοντά σε φυσικό τοπίο, χωρίς θορύβους, χωρίς στρες, χωρίς έννοιες, δίπλα στην φύση, κοντά σε ένα δάσος, μια θάλασσα, ένα φυτό, ένα άνθος, ένα ζώο. Με το να εστιάσουμε στο φυσικό μας περιβάλλον και στα όντα με τα οποία συμβιούμε είναι ζωτικής σημασίας για να συναισθανθούμε το όλον, οργανικό μέρος του οποίου είμαστε όλοι οι άνθρωποι.

Ένωση με τον Εαυτό

Αποτέλεσμα της καθημερινής άσκησης αναπνοής και συγκέντρωσης είναι η ένωση με τον εσώτερο πνευματικό Εαυτό μας, ο οποίος ενυπάρχει στον καθένα μας από τη στιγμή της γέννησής μας αλλά σε μεγάλο βαθμό βρίσκεται σε αδρανή και μη συνειδητή κατάσταση. Όσο περισσότερο συνειδητά εργαζόμαστε για την επίτευξη της πνευματικής αφύπνισης και την ένωση με τον πνευματικό Εαυτό μας, τόσο μεγαλύτερη πληρότητα και ηρεμία θα βιώνουμε στην καθημερινότητά μας. Και αυτή η πληρότητα και ηρεμία στην εδώ επίγεια ζωή είναι από τις μεγαλύτερες για τον άνθρωπο ευλογίες.